Bij Aumatics geef je voor een groot deel zelf invulling aan je projecten. De grote lijnen worden uitgezet en daarna is het aan jou. Omdat je zelf verantwoordelijk bent voor het eindresultaat, pak je ook veel zaken zelf op. Dat maakt het werk veelzijdig.
Die veelzijdigheid zit hem ook in de grote variatie in klanten, partners, leveranciers en technieken. Het ene moment werk met VMWare, dan weer in Azure, Hyper-V, RDS en ga maar door.
Voorwaarde is dus wel dat je moet kunnen omgaan met die vrijheid. De houding heb je of die heb je niet. Je kunt het vergelijken met de dagelijkse bezigheden van een ondernemer in de IT. Je wordt eigenaar van een project, zonder dat alles is dichtgetimmerd. Wij zijn hier niet van micromanagement en je hebt kennis genoeg om het zelf te bedenken.
Die kennis geef je ook door aan klanten als eerste aanspreekpunt. Tegelijkertijd verwachten ze dat jij ook de kar trekt. Dat betekent dat je zelf de voortgang bewaakt. En daar bovenop dat je de kennis kan borgen en overdragen.
Heb je liever dat er iemand met je meedenkt? Geen probleem, er zijn hier genoeg collega’s die je daarmee kunnen helpen. Andersom werkt dat ook: tussendoor ben je als IT-engineer vraagbaak, bijvoorbeeld voor de collega’s van de Servicedesk, als zij vastlopen. Op die manier is geen dag hetzelfde bij Aumatics en werk je met plezier met tevreden klanten.